אקדים ואברך את מערכת 'חדשות העיר' על השקת האתר החדש. אני בטוח שכמו שעמדתם לצד בעלי העסקים בעיר עד כה, תמשיכו לעשות זאת גם מעל גלי האתר.
כמנהל קהילת העסקים 'ביזספייס', שמאגדת מאות עסקים בעיר בית שמש, הבחנתי כי אחד המאפיינים הבולטים של בית שמש, ובעיקר בשכונות החדשות רמה ד' ונווה שמיר – הוא נושא כמות העסקים שקמו בתקופת זמן מאוד קצרה.
האתגר הזה מציב בפני בעלי העסקים מספר נקודות שהוא חייב לקחת בחשבון, מעבר לכל עסק אחר שנפתח במקום רגיל.
פילוח קהל יעד: כשעדיין לא ברור לבעל העסק מהו אופי תושבי השכונה ומה הם הצרכים של התושבים.
מיקום פתיחת העסק: מי הם המתחרים שיקומו לצידי?
אחד הצעדים שבעל עסק כזה נדרש לבצע, הוא שינוי תודעה ופתיחות לשינויים ואסטרטגיה מחודשת תוך כדי תנועה.
בשביל לבצע זאת הוא לא צריך דווקא משאבים של כסף – אלא בעיקר חיבור עם קהל הלקוחות שלו ובירור אמיתי של הצרכים שלו.
בשכונות צעירות כדאי להתמקד בגיל התושבים וכך לדייק את סגנון המוצרים שאותם העסק יציב בפרונט (מודעות פרסום/ חלון ראווה).
אציין נקודה נוספת שכדאי לבעלי העסקים החדשים לשמוע: חיבור בין בעלי עסקים מסוגל להביא כוח של צמיחה ושיתוף פעולה הדדי.
אני מציין זאת בעיקר לבעלי העסקים בבית שמש, מכיוון שהיום יש מצד עיריית בית שמש אינטרס מאוד חזק להכיר את צרכי העסקים בשטח ולייצר פתרונות מקיפים על מנת לבסס את הכלכלה בעיר.
בשיתופי פעולה שנעשים בימים אלו בכמה מישורים אנחנו מקווים שנוכל להביא בקרוב בשורות לעסקים בבית שמש.
חיים פיליפ – מנהל מתחם העסקים ביזספייס