ברגעים הקשים

שעות אחרי האסון בבית שמש: ראשי רשויות מכל הארץ התגייסו לעזור

בזמן שהעירייה מצאה את עצמה מתמודדת עם אחד האסונות הקשים במלחמה, ראשי רשויות רבים הרימו טלפון וביקשו לעזור | ראש העיר במושב המרכזי של ועידת MUNI EXPO: הרשויות המקומיות בישראל הן ארגון חזק | צפו

חדשות העיר: ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג, השתתף במושב המרכזי שעסק במוכנות מדינת ישראל והרשויות המקומיות למצבי חירום במסגרת ועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי.

צפו: ראש העיר מספר על השעות הראשונות שאחרי האסון. צילום: דוברות העירייה 

במהלך הדיון התייחס רה"ע להתמודדות העיר עם פגיעת הטיל בבית שמש ולסיוע הנרחב שהעניקו רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ לתושבי העיר.

גרינברג אמר: "הרשויות המקומיות בישראל הן ארגון חזק. בזמן הנפילה בבית שמש היו שם עבורנו רשויות מכל רחבי הארץ כדי לסייע בכל מה שנדרש. ראינו ערבות הדדית אמיתית ושיתוף פעולה יוצא דופן בין הרשויות, בזכות השלטון המקומי".

את המושב הנחתה העיתונאית ליטל שמש, ובהשתתפות ראש רח"ל תא"ל (במיל') איציק בר, ראש רשות המיסים עו"ד שי אהרונוביץ, מנכ"ל מד"א אלי בין, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי וראש עיריית בית שמש שמוליק גרינברג.

במהלך הדיון עסקו המשתתפים בהתמודדות מדינת ישראל עם אירועי החירום האחרונים, בתפקידן המרכזי של הרשויות המקומיות במתן מענה לתושבים בזמן משבר ובהיערכות לאתגרים עתידיים ובהם תרחישי רעידות אדמה ואירועי חירום רחבי היקף.

גרינברג ציין כי לצד לקחי המלחמה יש להמשיך ולהיערך גם לתרחישי רעידות אדמה. לדבריו, יש להגביר את היקף תרגילי רעידות האדמה בבתי הספר ולחזק את המוכנות של התלמידים והצוותים למצבי חירום מסוג זה.

המשתתפים הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה בין הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה וגופי החירום, כחלק מבניית החוסן הלאומי והיערכות מיטבית למצבי קיצון.

השאירו תגובה