חדשות העיר: בעקבות לקחי מלחמת "שאגת הארי" והצורך בהרחבת המענה העירוני לשעת חירום, פתחה עיריית בית שמש קורס הכשרה חדש למתנדבי יחידת סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) העירונית.

צילום: דוברות העירייה
הקורס, המופעל באמצעות אגף החירום והביטחון, יכשיר מתנדבים נוספים בתחומי החילוץ, ההצלה והמענה הראשוני, ויחזק את יכולת התגובה של העיר באירועי חירום ובהם נפילות טילים, קריסות מבנים, רעידות אדמה ואירועי חילוץ מורכבים.
מפגש פתיחת הקורס התקיים ביום חמישי האחרון בהשתתפות ראש העיר שמואל גרינברג, המשנה לראש העיר והממונה על החירום והביטחון מוטי לייטנר, מנהל אגף החירום והביטחון צחי אלימלך, מפקדי היחידה והמתנדבים החדשים.

צילום: דוברות העירייה
יחידת סע"ר העירונית מונה עשרות מתנדבים תושבי העיר, הפועלים לצד כוחות החירום וההצלה. במהלך אירוע נפילת הטיל בבית שמש במלחמת "שאגת ארי" הוזעקו מתנדבי היחידה לזירה, סייעו בפעולות החילוץ והוכיחו את חשיבותו של כוח מקומי מקצועי וזמין בשעות הראשונות שלאחר האירוע.
ראש העיר שמואל גרינברג אמר: "החוסן של בית שמש נבנה קודם כל מהאנשים שלה. המתנדבים שמצטרפים ליחידת סע"ר בוחרים לקחת אחריות ולהיות שם עבור הקהילה ברגעים הקשים ביותר. זו שליחות גדולה ואנחנו מחויבים להמשיך לחזק את מערך החירום העירוני".
המשנה לראש העיר והממונה על החירום והביטחון, מוטי לייטנר, אמר: ״יחידת סע״ר פותחת את הדלת לתושבים שרוצים לתרום לקהילה בדרך ייחודית. בהכשרה מקצועית, עם ציוד מתקדם וצוות איכותי, שישלים יחד את המשימות בשטח עם המתנדבים המסורים, בתקווה שלא נידרש לכך, אבל באחריות להיות מוכנים לכל תרחיש״.